Första skoldagen, Check!


Foto: Jag, Sony Cybershot DSC-W5

Tjolahopp!
Då var första skoldagen avklarad! inte alls för det var något svårt idag.
Kan ge er en liten.. "redovisning":

Det började då med att jag cyklade med J (J är första bokstaven till henne namn, kallar henne det nu, haha!)  till skolan, vi har bytt klassrum helt & hållet, typ en trappa upp. Våran skola är från 1-9 typ. Så det är en väldigt stor skola!

Efteråt så gick vi in i klassrummet, Då fick vi välja vem vi ville sitta med, Jag satte mig med J. (Dessvärre har vi inte bänkar med bänklock nu, vi har ju skåp..) Men sen så hade vi lunch, rast osv.. Senare så fick vi BESTÄMDA skåp. Alla ville typ ha uppe, Jag med. Men vad fick jag? Såklart! Nere. -_-

Anyway - Senare så tog vi upp våra skolsaker som vi packade ner innan sommarlovet i en kasse eller två. Då så tog vi dom sakerna vi behövde till t.e.x lektionerna, & lade dom i skåpet. Sen så satte vi upp typ ett minischema på insidan av skåpdörren.. (VARNING VARNING, DET VAR OINTRESSANT!) Haha! Men sen så har vi inte gjort något speciellt mer, Kan säga att det drygaste är att när vi ska äta, så äter typ högstadieeleverna MED OSS! Så då får man typ stå i 5 års kö för att få mat.. Men! Nu ska man inte gnälla för det. (y'

Ja, det var väl allt,

Cya later girls N boys!

ps;
Imorgon ska vi typ på någon "skolutflykt" av något slag, Funny, I think. :o


Kommentarer
Postat av: amanda

Jag sitter och dricker te :) Vad gör du själv?

2009-08-20 @ 22:14:25
URL: http://amandalindkvist.blogg.se/
Postat av: Kristin

Ja, Jag ska börja blogga igen, När allt har lagt sej med inskolning på dagis med barnen och så. Har så mkt nu.

2009-08-21 @ 09:24:24
URL: http://mylifewhitmykids.blogg.se/
Postat av: Jarina

SVAR VAD BRA! :)

Med mig är det okej, dock tror jag att jag blivit attackerad av en förkylning. ;< Men annars är det bra! :)

Vad har Moa gjort idag då?

KRAM! ♥

2009-08-21 @ 16:19:38
URL: http://jarinaw.blogg.se/
Postat av: ida

:o ja hade min första skol dag i måndags ! :o

2009-08-21 @ 20:44:26
URL: http://presspause.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg dig?
Din e-post: (Bara jag ser den)

Din bloggadress:

Vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0